Навігація
Партнери
|
|
Класифiкацiя мостiв
Залізничний міст Едуарда VII ст. у Ньюкаслi
По області застосування
По області застосування мости діляться на:
- Залізнодорожні
- Автомобільні
- Метромости
- Пішохідні
- Комбіновані (наприклад, автомобільно-залізнодорожні).
Виділяють також трубопровідні мости, акведуки (використовуються для транспортування води)
і віадуки (мости через яри або ущелини; сполучають крапки, рівні по висоті).
Залізничний міст через річку Шуя Карелія. Дана фотографія була зроблена в
1915 році
По конструкції
По конструкції мости діляться на:
- Балочні — найпростіший вид мостів. Призначені для перекриття невеликих прольотів.
Пролітні будови — балки, що перекривають відстань між опорами.
- Висячі — основна конструкція, що несе, виконана з гнучких елементів, проїжджа
частина підвішена.
- Вантові — різновид висячих мостів: роль основної конструкції, що несе, виконує
вантова ферма, виконана з прямолінійних сталевих канатів. Цей вигляд представляють
всі найбільші по довжині і висоті прольоту мости світу. Прикладом такого моста може
служити Великий Обухівський міст у Санкт-Петербурзі.
- Арочні — основними конструкціями, що несуть, є арки або зведення. При цьому опорам
передаються не тільки вертикальні, але і горизонтальні зусилля.
- Понтонні, або наплавні — тимчасові мости на плавучих опорах.
Варто відзначити окремо горбаті мости, які відрізняються своєю формою: вони істотно
вигнуті вгору.
За типом проїзду
- мости для їзди зверху
- низом
- посередині
Дерев'яний арочний міст в Кіото, Японія
Розлучні мости
Особливий тип мостів — розлучні мости. У розведеному стані міст не заважає проходу
суднів. Своїми розлучними мостами знаменитий Санкт-Петербург, де всі мости через
Неву, окрім Великого Обухівського моста, є розлучними.
Особливі конструкції розлучних мостів:
- Мости, що розводяться підняттям середньої частини
- проліт піднімається в горизонтальному положенні вгору (наприклад залізничний
міст в Ростові-на-Дону)
- проліт або прольоти піднімаються повертаючись навколо одного з шарнірів
(наприклад Палацовий міст у Санкт-Петербурзі)
- Поворотні мости: у таких мостів середня частина шарнірно укріплена на річки,
що стоїть в середині, опорі. Міст розлучається поворотом середньої частини на
90°, таким чином середня частина стає паралельна руслу річки. Прекрасним
прикладом такої конструкції служить Варваровський міст у українському місті
Миколаєвіповоротний проліт якого має довжину 134 метри.
Палацовий міст у Санкт-Петербурзі у розведеному стані
|
|